Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

 

Gör en felanmälan via Mitt HSB

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är genom att logga in i Mitt HSB. Här är dina uppgifter förifyllda och du kan enkelt följa förloppet på din felanmälan.

Gör en felanmälan via Mitt HSB

 

Gör en felanmälan med formulär

Du som saknar inloggning till Mitt HSB kan använda formuläret nedan för att göra felanmälningar. Det gäller dig som bor i en förening som inte köper administrativ förvaltning från HSB Sydost.

Gör en felanmälan på webben

 

Akut felanmälan via telefon

Du kan ringa in din felanmälan måndag-torsdag mellan 8.00-17.00 och fredagar mellan 8.00-16.00 på följande nummer:

Bostadsrätt: 010-451 30 50
Hyresrätt: 010-451 30 30

Akuta ärenden bör alltid ringas in. Bor du i en bostadsrättsförening som har jouravtal med HSB Sydost – ring 010-451 30 60 (om inte, se trapphusanslag, infotavla el.dyl för att se vad ni har för fastighetsjour i din bostadsrättsförening).

Bor du i hyresrätt kan du vid akuta fel ringa 010-451 30 30 även utanför öppettiderna och kopplas då till en fastighetsjour.

 

Viktig information till brf:er som har särskilda rutiner kring felanmälan hos HSB Sydost.

Tjänsten Felanmälan 2.0 är aktiverad enbart till de kunder som inte har särskilda rutiner kopplade till sin felanmälan. Om du har frågor kring era rutiner och tjänsten, kontakta servicecenter för mer information: 

Kontakt
Telefon: 010-451 30 00
E-post: servicecenter.sydost@hsb.se

Öppettider:
Helgfria vardagar mån-tors 10.00–17.00, fre 10.00–13.00
Dag före helgdag 10.00–15.00
Röda dagar stängt