Fel på bredband/ip-telefoni anmäls direkt till Telenor (fd Bredbandsbolaget),
tfn: 020-222 222
Fel på TV anmäls direkt till ComHem tfn: 90-222
Felanmälan görs gärna via HSB:s hemsida https://www.hsb.se/ostergotland/felanmalan/ alternativt så ringer man felanmälan på telefonnummer 010-442 40 00.
Felanmälan under icke ordinarie arbetstid (vardagar 16-07 samt lör-, sön- och helgdagar) i ärenden som medför risk för skada på person eller fastighet eller som inte utan betydande olägenhet kan anstå till nästkommande vardag görs på telefonnummer 010-442 40 00. (Ej via HSB:s hemsida)
Undvik att ringa fastighetsjouren i onödan då detta kan medför onödiga kostnader för föreningen.
Åtgärder av sådant som ej är föreningens ansvar debiteras vidare av föreningen till anmälaren (är du osäker på vad som ingår? Hör av dig till fastighetsförvaltaren eller styrelsen)
Stopp i avloppet
Föreningen ansvara för stopp i avloppet som sitter under golvnivå. Vattenlås och rör över golvnivå ligger på den boende.
Kalla element
Bara för att ett element är kallt betyder det inte att något är fel. Det är alltid temperaturen i rummet som avgör, gränsvärdet ligger på 20 grader dagtid.
Det händer ofta att termostaten kärvar lite efter sommaren. Oftast räcker det med att motionera den lite genom att vrida termostaten från max – min 4-5ggr. Om detta inte hjälper kan man testa att ta bort termostaten och trycka direkt på ventilen några gånger.