Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.
Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.
Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Tele2 är leverantör för TV och Bahnhof för bredband. Är det något som inte fungerar med tjänsterna ska du höra av dig direkt till respektive leverantör.
Vid fel eller stopp på hiss, ring Hiss i Skåne på 040-96 25 25.
Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med.