Avierna skickas ut kvartalsvis och kommer till dig under mars, juni, september och december. Det är mycket viktigt att du använder rätt inbetalningskort/avi med rätt OCR-nr för varje månads inbetalning. Månadsavgiften betalas senast den sista vardagen i månaden (förskott).
Få din avi digitalt – bra för miljön och smidigt för dig. Anslut dig till några av våra kostnadsfria utskicksalternativ:
1. E-faktura
Du ansluter dig enkelt via din internetbank. Sök efter HSB MälarDalarna och välj valfri lista mellan 1-5. Ange avtalsnumret som framgår på dina avier. Du kan även aktivera autobetalning då kommer e-fakturans belopp att betalas utan att du behöver godkänna varje betalning.
2. Kivra
Kivra är en kostnadsfri digital brevlåda. Om du redan är ansluten till Kivra går avierna automatiskt till Kivra, du behöver alltså inte göra ett aktivt val för att detta ska hända.
3. Autogiro
Det går att ansluta autogiro via internetbanken. Ange HSB Brf Djupadal som betalningsmottagare. Du kan även kontakta vår kundmottagning om du önskar en anmälningsblankett för autogiro. Det går utmärkt att kombinera autogiro med ett digitalt utskicksalternativ för att slippa få dina autogirospecifikationer via papper.
4. PDF via e-post
Du kan få avin mejlad till dig som PDF. Fyll i formuläret på vår hemsida som finns under fliken ”Bo i HSB”, ”Bostadsrätt” och ”Avgiftsavi”.
På vår hemsida, under Bo i HSB, hittar du detaljerad information om hur processen går till för att ansöka om något av våra utskicksalternativ. Har du ytterligare frågor så är du välkommen att ringa oss så hjälper vi dig.
Tänk på att betalningstjänsterna först kommer igång till nästkommande kvartalsavisering. Redan utskickade kvartalsavier måste betalas på det sättet som de levererades.
Nå oss enkelt - ett nummer in 010-303 27 00
Med hjälp av knappval kan du sedan välja att bli kopplade till kundmottagning eller felanmälan.