Brf. Måran 2 har avtal med HSB när det gäller fastighetsskötsel och felanmälan vilket innebär att du kan få hjälp med eventuella problem i din lägenhet. En del arbeten ingår i föreningens ansvar, en del måste du själv betala. Mer om detta kan du läsa i Vem ska underhålla bostadsrätten eller i föreningens stadgar §§ 31 och 32 (läs mer under rubriken Om föreningen). En tumregel kan vara att det mesta inne i lägenheten är bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Kundmottagning via mejl: 07kundmottagningen@hsb.se
Felanmälan (måndag till fredag mellan 07.00-16.00): 010-303 27 00 eller via mejl 07felanmalan@hsb.se.
Hemsida: https://www.hsb.se/malardalarna
Felanmälan har jour dygnet runt för akuta anmälningar. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm.
Uppkomna skador på allmänna delar ska snarast anmälas till styrelsen. Kostnader för att åtgärda skador i entréer, trapphus, hissar, garage och källarutrymmen samt utvändiga anläggningar belastar medlemmarna då uppkomna kostnader belastar årsavgifterna för bostadsrättshavaren.
Våra hissar sköts och underhålls av Hisscentralen.
Vid problem med hissen, ring felanmälan 019-18 24 40.
Kontaktinformation Skadedjur Nomor 0771–122 300.
Vid akuta ärenden, till exempel om man blivit utelåst, görs anmälan direkt till Securitas. Tänk på att ha en godkänd legitimation och att du måste själv betala för den servicen. Livshotande ärenden hänvisas till SOS Alarm.
Jour: På icke arbetstid har jourverksamheten larmförmedling förts till Securitas. Telefon: 019–324 325.