Ta del av föreningens stadgar och ordningsregler under mina sidor för att veta vilket ansvar du som medlem respektive föreningen har. Förenklat så är föreningen betalningsansvarig för fel utanför bostaden/i området och respektive medlem betalningsansvarig för fel i bostaden. Kontakta styrelsen innan felanmälan görs där föreningen är betalningsansvarig.
Felanmälningar på föreningens gemensamma utrymmen som inte är akuta måste först godkännas av styrelsen. Felanmälan för gemensamma ytor kan med fördel ske via styrelsen@brfmobacka.se
Kontakuppgifter till HSB Servicecenter vid felanmälan:
Akuta felanmälningar efter kontorstid kopplas vidare till larmnummer.
Ta del av nedan info om hur du gör din felanmälan på "Mitt HSB" samt vägledningen för underhållsansvar. Observera dock att föreningen har gjort vissa anpassningar av HSB:s normalstadgar vilket gör att det som står på s. 4-5 i vägledningen ska ses som just en vägledning.