Hantering av oönskad post

23 april 2017

Föreningen har anlitat HSB Mälardalen för att utföra olika tjänster, men som alla förstår, kostar detta pengar. Vi som valt att bo i en bostadsrätt har emellertid själva en möjlighet att till viss del påverka våra boendekostnader. 

Exempel på detta är att väl vårda sin lägenhet, som vi inte äger utan endast har nyttjanderätt till, att vara sparsamma med varm- och kallvatten, att vädra med förstånd att inte smutsa och skräpa ner i entréer och utomhus, att hantera sopor och annat avfall enligt anvisningar, att använda gemensamma anläggningar som tvättstuga, förråd, garage enligt föreskrifter.

Styrelsen har vid flera tillfällen noterat att oönskad post lämnas i våra entréer och det är inte OK. Om du inte önskar reklam måste du själv ta kontakt med PostNord och meddela detta, Ej reklam meddelanden som sitter utanpå våra postfack är endast tillför Svensk Direktreklam och Bring!! Om du inte önskar reklam som delas utav Svensk Direktreklam eller Bring ta kontakt med styrelsen.

Oönskad reklam eller post tas med till den egna lägenheten och sorteras enligt föreskriftrer från VAFAB. Tänk på brandrisken.

 

Skydda dig och dina grannar mot brand

Till nyhetslistan