I dessa besvärliga tider när vi lever med ständiga uppdateringar om Corona-virusets framfart känns det som att vi vill dela med oss av något positivt här från oss på HSB MälarDalarna.
Som arbetsgivare, medarbetare och arbetsplats är vi än så länge förskonade från både smitta och de varsel om uppsägningar som många andra branscher drabbas av. Vi följer alla restriktioner som kommer från Folkhälsomyndigheten och Riksförbundet och tar även fram egna riktlinjer som värnar om både våra kunder, medlemmar och medarbetare. Vi gör allt vi kan för att våra kunder ska drabbas så lite som möjligt och så att vi kan fortsätta leverera våra tjänster som vanligt.
Vi vill lyfta fram och tacka våra fantastiska medarbetare som jobbar på med en kämparanda och positiv inställning till att vi fixar det här! Vi tackar också för den förståelse vi möter bland kunder och medlemmar för att vi ibland behöver göra avsteg från våra vanliga rutiner.
INFORMATION ANG BESÖK OCH UPPDRAG
I rådande Coronatider så vill vi inom HSB MälarDalarna informera om att det kan förekomma driftstörningar i utförandet av de uppdrag vi har inom teknisk förvaltning.
Av omtanke till Er som kunder och medlemmar samt till våra medarbetare, har vi vidtagit följande åtgärder för att inte sprida Coronaviruset vidare mellan varandra, vilket vi hoppas ni har förståelse för.
Från och med onsdag den 18 mars utför vi i första hand akuta åtgärder i lägenheter som exempelvis vattenläckor, strömförsörjning och avloppsstopp med risk för översvämning.
Vi återkopplar givetvis till dig som felanmält även om arbeten inte kan utföras just nu.
Vid alla lägenhetsarbeten vidtar vi försiktighetsåtgärder och därför tar vi inte i hand. Vi håller avstånd från varandra men vi fortsätter att ta hand om varandra så mycket det bara går.
Vi rekommenderar även vår personal att kontakta kunden innan arbete utförs hos denne, och ställa frågan om personen/personerna som bor i lägenheten nyligen återvänt från något av länderna som just nu ses som riskområden för coronavirus eller om personen/personerna har symptom på luftvägsinfektion och/eller feber. Om så är fallet har vår medarbetare rätt att avboka besöket.
Vi har många äldre medlemmar och kunder som vi värdesätter högt. Därför hänvisar vi tills vidare all kundkontakt i första hand till telefon eller e-post när så är möjligt: 010-303 27 00, 07info@hsb.se