Mitt HSB

Mitt HSB är en digital tjänst för att sköta frågor kopplat till ditt boende. Här finns information, blanketter och olika tjänster som du som medlem, boende eller styrelsemedlem i en HSB-förening kan behöva ta del av.

Hur loggar jag in på Mitt HSB?

Logga in härHar du BankID/Mobilt BankID loggar du enkelt in med ditt personnummer.
Annars kan du logga in med användarnamn och lösenord. 

 

Vad finns på Mitt HSB?

Här är några exempel på vad du via tjänsten får tillgång till:

  • Medlemsskap - digitalt medlemsbevis, juridisk rådgivning, medlemserbjudanden och blanketter.
  • Mina tjänster - se och hantera olika ärenden. Styrelsemedlemmar har även tillgång till överlåtelser, föreningsdokument och webbfaktura.
  • Styrelsestöd - för styrelsemedlemmar: blanketter, HSB Ledamoten, lagar och regler.

 

Varför ska jag aktivera aviseringar på Mitt HSB?

Vi i styrelsen skickar ut nyheter och medlemsinformation via Mitt HSB. När du aktiverar aviseringar får du ett mail direkt när det är något nytt som informeras och missar därför inget.

På det här sättet kan vi snabbt komma ut med information till boende om exempelvis driftstörningar. 


Hur aktiverar jag aviseringar på Mitt HSB?

Logga in via BankID/Mobilt BankID på Mitt HSB. Under fliken ”Min Profil” ser du dina sparade uppgifter. Kontrollera att uppgifterna stämmer och lägg till telefonnummer och mailadress.

Innan du klickar på knappen ”Spara ändringar” kryssar du i de två bockrutorna om notifieringar.