Det är HSB, som enligt avtal med föreningen svarar för skötsel av vår fastighet – både in- och utvändigt. Upptäckta fel kan därför alltid anmälas till HSB. Alla utryckningar medför emellertid kostnader (i synnerhet utanför ordinarie arbetstid) för bostadsrättshavaren alternativt föreningen – beroende på vilken byggdel som åtgärden gäller. Därför bör alltid följande beaktas vid felanmälan:
HSB MÄLARDALARNA SERVICECENTER, telefon 010 - 303 27 00
Felanmälan - Jour dygnet runt
Felanmälan i första hand under ordinarie arbetstider, kl. 08.00 - 16.00.
Om din förening köper tjänsten Felanmälan kan du göra din felanmälan digitalt via "Mitt HSB" (www.hsb.se/malardalarna).
Kundmottagning
Öppettid måndag - fredag 08.00 - 12.00, 13.00 - 16.00. e-post 07kundmottagningen@hsb.se.
Svarar på frågor som rör nuvarande eller framtida boende.
HSB MÄLARDALARNA EK FÖR
www.hsb.se/malardalarna | e-post: 07info@hsb.se | telefon: 010 - 303 27 00
OBS! - Tillkallande av jouren vid icke akuta ärenden debiteras alltid anmälaren.
Ovanstående gäller med följande undantag:
Anmälan av skada (försäkringsärende) beträffande bostadsrättsdelen. - Kontakta alltid Ordföranden.
Om du är osäker kring någonting eller har några frågor kontakta gärna föreningens vicvärd Anna Olsson, tfn 070-717 93 24.