Det är HSB, som enligt avtal med föreningen svarar för skötsel av vår fastighet – både in- och utvändigt. Upptäckta fel kan därför alltid anmälas till HSB. Alla utryckningar medför emellertid kostnader (i synnerhet utanför ordinarie arbetstid) för bostadsrättshavaren alternativt föreningen – beroende på vilken byggdel som åtgärden gäller. Därför bör alltid följande beaktas vid felanmälan:
När det gäller låsöppning utanför ordinarie arbetstid ringer den boende journumret. Securitas svarar på alla joursamtal. Låsöppningen sker av Recover som öppnar efter legitimering av den boende och information om kostnaden för låsöppningen. Vi fakturerar sedan den boende kostnaden. Kostnaden brukar ligga på dryga 2500 kr, exakta kostnaden är svår att säga från fall till fall.
HSB MÄLARDALARNA SERVICECENTER, telefon 010 - 303 27 00
Felanmälan - Jour dygnet runt
Felanmälan i första hand under ordinarie arbetstider, kl. 08.00 - 16.00.
Kundmottagning
Öppettid måndag - fredag 08.00 - 12.00, 13.00 - 16.00. e-post 07kundmottagningen@hsb.se.
Svarar på frågor som rör nuvarande eller framtida boende.
HSB MÄLARDALARNA EK FÖR
www.hsb.se/malardalarna | e-post: 07info@hsb.se | telefon: 010 - 303 27 00
OBS! - Tillkallande av jouren vid icke akuta ärenden debiteras alltid anmälaren.
Ovanstående gäller med följande undantag:
Anmälan av skada (försäkringsärende) beträffande bostadsrättsdelen. - Kontakta alltid Ordföranden.
Om du är osäker kring någonting eller har några frågor kontakta gärna föreningens vicevärd Anna Olsson, tfn 070-717 93 24.