Kort information om medlemsmöte den 21 januari kl. 18!
Eftersom Åke har slutat vill vi presentera ett förslag på hur vi kan ta över de uppgifter han utfört. Delar av Åkes tidigare arbetsuppgifter skulle kunna skötas av medlemmar i föreningen. Vi föreslår att vi bildar mindre arbetsgrupper, en för trädgård, en för husfrågor, en för miljöboden. Hur vi tänkt runt planering och fördelning av arbetsuppgifter presenteras tydligare under informationsmötet. Vi hoppas att vi blir flera som kan tänka sig vara med i en grupp, desto enklare och lättare blir arbetet.
De delar som vi inte kan göra själva behöver vi anlita andra för. Många reparationer står föreningen för, men andra reparationer kan du behöva betala själv ( se §32,33 i föreningens stadgar, finns på anslagstavlan i 23:an). Vi har fått listor av Åke på firmor som arbetat hos oss och som känner till våra fastigheter. En lista kommer att sättas upp på våra anslagstavlor i källarkorridoren. Har du också någon firma du skulle vilja rekommendera? Mejla oss gärna så lägger vi till dem på listan.
För akuta problem under jourtid, ring HSB 010-3032700 ! Vi har även annan aktuell information att förmedla under mötet. Varmt välkomna! / Styrelsen
Krishanteringsplan
Styrelsen fortsätter arbetet med föreningens krishanteringsplan och i den ingår att sammanställa kontaktuppgifter (telefon/ mobilnummer, mejladress) till alla medlemmar i föreningen. Vi kommer att använda oss av de kontaktuppgifter som du har lagt in under mitt HSB. Behöver du uppdatera eller komplettera de uppgifterna så gör gärna det. Vill du lämna kontaktuppgifter på annat sätt så går det bra via mejl eller med lapp i vår brevlåda.
Motioner
Den 20 maj har vi årsmöte. Vill du lämna in en motion ska den vara inne före den 28 februari. Särskild kallelse till årsmötet kommer senare.