Vår tidigare TV-leverantör Hedemora kabel-TV ägs nu mer av företaget Sappa. Om ni upptäckt att det fattas bild på någon kanal så beror det på att Sappa har bytt kanalplats på flera av våra kanaler. Lösningen är att göra en ny kanalsökning på den egna TV:n.
Vi har samma avtal och antal kanaler som tidigare med Hedemora kabel-TV, ca 27 stycken, vilka ingår i hyran.
Sappa erbjuder varje enskild bostadsrättsinnehavare att teckna avtal med dem och köpa till digitala kanaler. Man kan då välja enstaka kanaler eller olika paket. Det finns även möjlighet att skapa egna kanalpaket. Detta är alltså helt frivillig och betalas av enskild bostadsrättsinnehavare. Gör du inget har du fortfarande kvar de ca 27 kanalerna som ingår i hyran.
Sappas öppettider för kundinformation och felanmälan är:
Vardagar mellan 08:00-20:00
Helger mellan 10:00-18:00.
Telefonnummer: 0774-444 744