Medlems- och boendeinformation

Här hittar du nyttig information som är bra för dig som är medlem eller bor i BRF Vesta.
Till vänster hittar du olika underrubriker där du kan hitta svaren på diverse. Uppe till höger finns en sökruta så du kan söka på Vestas hemsida efter nyckelord.

Om du inte hittar svar på dina frågor kan du mejla oss på

vesta.brf@gmail.com

Vanliga frågor

Jag vill byta namn på min ytterdörr, vem kontaktar jag?
HSB sköter namnbyten på dörrar och listan i trapphusen, du kan antingen logga in på Mina sidor på hsb.se och göra en felanmälan där du berättar vad du vill och vilket namn som ska stå på dörren, eller ring HSBs växel på 010 303 27 00.

Jag behöver hjälp med någonting i min lägenhet, tex installera en diskmaskin eller byta toalettstol, kan styrelsen eller HSB hjälpa mig?
HSB brukar kunna hjälpa till vid mindre arbeten, kontakta dom på 010 303 27 00 så hjälper de dig vidare. HSB tenderar dock inte att vara billigast, så du kan också höra av dig till valfri snickare/rörmokare/elektriker om du behöver hjälp med någonting. Om du undrar vilka arbeten som styrelsen måste godkänna finner du det under rubriken Ansvar, underhåll och renoveringar

Någonting har blivit fel med min avgift till föreningen, jag har tex fått dubbla fakturor, hur löser jag detta?
Du kan höra av dig till HSB för att se vad som hänt. Eftersom de står för föreningens hantering av avgifter och hyror är det också de som kan hjälpa. Styrelsen kan också hjälpa till, men för snabbast hantering av just ditt ärende kan du kontakta HSB på 010 303 27 00.