Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Digitala tjänster i Mitt HSB

I vår digitala plattform ”Mitt HSB” finns alla våra digitala tjänster.
Samtliga medlemmar och styrelsemedlemmar har tillgång till Mitt HSB via webben där du enkelt loggar in med Bank ID. Mitt HSB är rollstyrt och din roll i föreningen styr din behörighet till information och tjänster.

Inloggning till "Mitt HSB" är en standardfunktion för alla våra kunder inom Ekonomisk förvaltning. Genom att använda webbplatsen har samtliga medlemmar och styrelsemedlemmar möjlighet att logga in med hjälp av BankID. "Mitt HSB" är utformat för att vara rollbaserat, vilket innebär att din roll i föreningen bestämmer din tillgång till information och tjänster. På så sätt kan varje användare få åtkomst till relevanta resurser och funktioner som underlättar deras specifika arbetsuppgifter och engagemang i föreningen.

Som medlem ser du information om just din lägenhet, några exempel är:

  • Avier och OCR-nummer för betalning hyror och avgifter
  • Gjorda pantnoteringar på lägenheten
  • Information om lägenheten så som betalningar, ytor mm
  • Blanketter & broschyrer samt informationsmaterial
  • Årsredovisning och stadgar

Som styrelsemedlem hittar du förutom information, även våra digitala tjänster som gör ditt styrelsearbete enklare idag och i framtiden. Några exempel på digitala är:

  • Attest av föreningens fakturor
  • Uppsättning av attesträtt med villkor för attestanter i föreningen
  • Godkännande av överlåtelser, uttag av kreditupplysning
  • Ändringar av styrelsesammansättning kopplat till Bolagsverket
  • Tillgång till resultat- och balansräkning och andra ekonomiska rapporter
  • Tillgång till saldolistor över tillgodohavanden och skulder samt medlemsförteckning och aviseringsförteckning mm
  • Grafer över föreningens likviditet
  • Tillgång till föreningens årsredovisningar, stadgar, registreringsbevis och avtal med HSB

HSB Dokument

Ni i styrelsen får smidig åtkomst till en lagringsplats där alla viktiga dokument, avtal och ritningar kan samlas på ett ställe, med en navigering och mappstruktur som fungerar lika bra på dator, mobil och surfplatta.
Här finns även möjlighet att bygga upp bostadsrättsföreningen interna digitala kommunikation genom att t.ex. i egen mappstruktur lagra dokument och skapa nyhetsbrev eller boendeinformation som sedan lätt kan delas med föreningens medlemmar i Mitt HSB. Medlemmen får då en mejlnotifiering om att det finns ny information på Mina sidor under Mina dokument.

HSB Grannforum

HSB Grannforum - ger boende i er bostadsrättsförening möjligheten att i ett slutet forum skapa grannsämjan och nya relationer via dator, surfplatta eller mobil. Att på ett lätt sätt kunna knyta an till grannar bidrar till ansvarstagande och ett trevligt klimat i huset.

HSB Köhantering

Ett digitalt kösystem för p-plats, garage eller förråd - HSB Köhantering.
Tjänsten innebär att boende själva hanterar sin köhantering digitalt i Mitt HSB - dygnet runt och var de än befinner sig.
Med tjänsten skapas en effektivare hantering vid fördelning av lediga objekt, förbättrar tillgängligheten och ger den boende en tydligare överblick över sin aktuella kösituation. Samtidigt som det blir smidigare för er i styrelsen.

Kontakta oss om Digitala tjänster i Mitt HSB

Vi erbjuder digitala tjänster för brf i Borlänge, Västerås, Örebro, Arboga, Askersund, Avesta, Fagersta, Falun, Hallsberg, Hallstahammar, Kumla, Köping, Ludvika, Mora, Rättvik och Sala.

Vill du veta mer om digitala tjänster eller om någon av våra övriga tjänster inom fastighetsförvaltning?

Fyll i vårt formulär så hör vi av oss