Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

Här hittar du information om hur du gör din felanmälan gällande din fastighet, lgh eller utemiljö i MälarDalarna.

"På grund av systembyte kommer ditt registrerade ärende att visas som avslutat i Mitt HSB. Ärendet är inte avslutat hos oss utan omlagt i vårt nya system och kommer att hanteras inom kort."
Vi jobbar på att få till en fungerande integration, men har i dagsläget inget datum att förmedla.

Vid kontakt med HSB vänligen uppge ärendenumret du tilldelats.

Välkommen att kontakta oss på 07felanmalan@hsb.se vid frågor eller funderingar.


Mälardalen

Felanmälan gör du i inloggat läge i ”Mitt HSB” där uppgifter om din bostad redan finns. 

1) Inloggning sker via Logga in uppe till höger på sidan
2) Fyll i ditt användarnamn som är ditt personnummer
3) Fyll i ditt lösenord eller välj 
4) Alternativ BankID
5) Du är nu inloggad i Mitt HSB
6) Välj Ärenden & felanmälan i menyraden och följ sedan instruktionen på sidan.
7) Fyll i uppgifterna, Obs! glöm inte dina kontaktuppgifter
8) Klicka på "Skicka"

Eller kontakta oss på: 07felanmalan@hsb.se

Garantiärenden

Bor du in en av HSBs nyproducerade lägenheter (garantiärende 5 år) gör du din felanmälan via 07felanmalan@hsb.se
Gör du en digital felanmälan på ett garantiärende ser vi gärna att du skriver garanti och bostadsrättsföreningens namn i ämnesraden.
Skriv även namn, adress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
Informera oss om huvudnyckel får användas eller om du vill att vi ringer före.
Meddela oss om det finns husdjur.

UNDANTAG: Bostadsrättsföreningarna Österäng 1, Djupadal och Skogsgläntan felanmäler efter instruktionen ovan för Mälardalen.

Felanmälan

Vänligen beskriv ditt fel nedan. Tänk på att vara noggrann, det underlättar för oss i hanteringen av ditt ärende.

Glöm inte att skicka formuläret när du är klar.

Vid akuta ärenden ring alltid 010-303 27 00, efter ordinarie arbetstid blir du vidarekopplad till jouren. Tänk på att en jourutryckning alltid medför en kostnad, antingen för dig som bostadsrättsinnehavare eller er som förening.

För övriga ärenden, t ex medlems- och/eller avifrågor kontakta Kund- och Medlemsservice på 07info@hsb.se eller via telefon på 010-303 27 00

* = obligatoriska uppgifter

Din bostad

* Bostadsrättsförening/Hyresrätt
Lägenhetsnummer

Personuppgifter bostadsinnehavare

* Förnamn
* Efternamn
* Gatuadress
* Gatunummer
* Postnummer
* Postadress
* Telefon dagtid
* E-postadress

* Nyckel/Tillträde

Ärendetyp

Beskrivning