Felanmälan gör du i inloggat läge i ”Mitt HSB” där uppgifter om din bostad redan finns.
1) Inloggning sker via Logga in uppe till höger på sidan
2) Fyll i ditt användarnamn som är ditt personnummer
3) Fyll i ditt lösenord eller välj
4) Alternativ BankID
5) Du är nu inloggad i Mitt HSB
6) Välj Ärenden & felanmälan i menyraden och följ sedan instruktionen på sidan.
7) Fyll i uppgifterna, Obs! glöm inte dina kontaktuppgifter
8) Klicka på "Skicka"
Eller kontakta oss på: 07felanmalan@hsb.se
Bor du in en av HSBs nyproducerade lägenheter (garantiärende 5 år) gör du din felanmälan via 07felanmalan@hsb.se
Gör du en digital felanmälan på ett garantiärende ser vi gärna att du skriver garanti och bostadsrättsföreningens namn i ämnesraden.
Skriv även namn, adress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
Informera oss om huvudnyckel får användas eller om du vill att vi ringer före.
Meddela oss om det finns husdjur.
UNDANTAG: Bostadsrättsföreningarna Österäng 1, Djupadal och Skogsgläntan felanmäler efter instruktionen ovan för Mälardalen.
Vänligen beskriv ditt fel nedan. Tänk på att vara noggrann, det underlättar för oss i hanteringen av ditt ärende.
Glöm inte att skicka formuläret när du är klar.
Vid akuta ärenden ring alltid 010-303 27 00, efter ordinarie arbetstid blir du vidarekopplad till jouren. Tänk på att en jourutryckning alltid medför en kostnad, antingen för dig som bostadsrättsinnehavare eller er som förening.
För övriga ärenden, t ex medlems- och/eller avifrågor kontakta Kund- och Medlemsservice på 07info@hsb.se eller via telefon på 010-303 27 00
* = obligatoriska uppgifter