Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Bankflytten

**Vänligen observera att ni som är nya bosparare inte behöver flytta, utan automatiskt får rätt bank vid start av ert nya konto.**

**Please observe that new account-holders don't need to change bank, you get the correct bank when you start your account automatically.**

Viktiga saker att tänka på under HSB Bospars bankflytt

Just nu pågår arbetet med att flytta över HSB Malmös bosparare från Swedbank till Danske Bank. Du kommer att få instruktioner till din registrerade e-post, eller hem till brevlådan. Klicka för att läsa mer >
  • Guiden för bytet av bank har översatts till flera olika språk. Se om du kan hitta guiden på ditt språk, innan du kontaktar kundsupport. 

    Till guiden

  • När du följt instruktionerna du fått i din mejl kommer det ta ett antal veckor. När du fått en bekräftelse från Swedbank att ditt konto avslutats är flytten klar. 
  • Under själva flytten kommer du inte att kunna se dina pengar på ditt Danske Bank-konto. Detta beror på att du kan få tillgång till det nya kontot innan ditt Swedbank-konto avslutats, och flytten därmed inte är färdig. 
  • Under flytten kommer dina poäng att frysas, men så fort flytten är helt avslutad kommer poängen att uppdateras hos Danske Bank. Hör av dig till oss om det mot förmodan inte skulle stämma så hjälper vi dig med detta. Tyvärr är det i dagsläget inte möjligt att se sina poäng hos Danske Bank, och vi jobbar på att lösa detta. 
  • Vill du ha en stående överföring, från din privatbank till ditt bosparkonto, måste du sätta upp detta på nytt. Kontakta din bank för att få veta hur du ska göra. 
  • Om du har stående överföring från ditt privatkonto till ditt bosparkonto i Swedbank, kom ihåg att kontakta din privatbank för att avsluta den stående överföringen. 

Important information regarding change of bank

HSB are currently transferring our “Bospar”-accounts from Swedbank to Danske Bank. Instructions about what you need to do will be sent either to your registered e-mail, or through the post. Click here to read more >
  • The guide you receive have been translated to several languages. Before you contact customer services, check here if the guide is available in your language. 

    To the guide

  • When you have followed the instructions, you will have to wait several weeks. When you get confirmation from Swedbank that your account has been cancelled, the move is complete, 
  • During the transfer of the accountsyou will not be able to see your money in your new Danske Bank-accountThis is because you may receive control of your new accountbefore the old one is cancelled. 
  • During the transfer your points will be frozen, but when the transfer is complete, they will be updated. Currently, it’s not possible to see your points at Danske Banks site, but we are working on a solution for this. If there are any problems with this after your transfer is complete, contact us. 
  • If you want to have a recurring transfer from a private bank account to your Bospar-account, you must set this up again. Contact the bank where you have your private account for instructions. 

 

  • If you already have a recurring transaction from a private account set up todayyou must cancel this before you set up a new one. Contact your private bank for help.