Viktig information om tillgång till din lägenhet i oktober – bekräfta att du mottagit detta

08 oktober 2024 Vi behöver komma in i samtliga lägenheter, vid två olika tillfällen, för att göra så att värmesystemet ska fungera som det ska. Även om du inte har upplevt några problem med värmen behöver vi få tillgång till din lägenhet. Att vi får tillgång till samtliga lägenheter på utsatt dag är av yttersta vikt för att åtgärden ska kunna genomföras. Vänligen bekräfta därför att du har tagit emot denna information via länken nedan.

Denna information har även skickats ut via e-post samt fysiskt anslag.

BEKRÄFTA GENOM ATT FYLLA I DETTA FORMULÄR HÄR (senast den 14 oktober)


DESSA TVÅ DAGAR BEHÖVER VI KOMMA IN I DIN LÄGENHET 

BESÖK NUMMER 1
Vi tar ner termostaterna på radiatorerna.
Lägenhetsnr. 1-20: 18 oktober kl. 7-12
Lägenhetsnr. 21-40: 18 oktober kl. 12-16
Lägenhetsnr. 41-60: 21 oktober kl. 7-12
Lägenhetsnr. 61-81: 21 oktober kl. 12-16
Lägenhetsnr. 82-101: 22 oktober kl. 7-12
Lägenhetsnr. 102-121: 22 oktober kl. 12-16

BESÖK NUMMER 2
Vi monterar tillbaka termostaterna på radiatorerna. Tänk på att inte montera dem själv.
Lägenhetsnr. 1-32: 24 oktober kl. 7-12
Lägenhetsnr. 33-61: 24 oktober kl. 12-16
Lägenhetsnr. 62-93: 25 oktober kl. 7-12
Lägenhetsnr 94-121: 25 oktober kl. 12-16 


LÄMNA NYCKEL ELLER SERVICELÄGE OM DU INTE KAN VARA HEMMA

Det går dessvärre inte att ändra datum. Har du inte möjlighet att vara hemma vid dessa tillfällen, lägg nyckeln i ett kuvert märkt med ditt namn och lägenhetsnummer, och lämna i styrelsens postfack på Mellersta Tennisgränd 10. När vi är klara med besök 2 lämnar vi den i ditt postfack.

Du kan även sätta låset i serviceläge, se hur du gör här

VAD HÄNDER OM JAG INTE GER TILLTRÄDE?

Är du inte hemma och inte heller lämnar nyckeln i vårt postfack innebär det att du förhindrar vår entreprenör tillträde till fastigheten, vilket ger dem rätt att antingen avstå att avhjälpa felet eller att fakturera föreningen för tillkommande arbete. Denna kostnad har vi rätt att vidarefakturera dig. Utöver det kommer det avbrutna arbetet sannolikt även innebära mycket ojämn värme i din och dina grannars lägenheter till dess att arbetet avslutas. Vi vill inget annat än att vårt värmesystem ska fungera optimalt och ber dig därför vänligen att säkerställa att vi får tillgång till din lägenhet på utsatt tid.

HUR VET JAG VILKET LÄGENHETSNUMMER JAG HAR?

Du hittar lägenhetsnumret utanför din dörr.

SÅ HÄR FUNGERAR ARBETET MED VÄRMESYSTEMET

Arbetet kommer att utföras av vår entreprenör NCC och Assemblin.
Vid första besöket tar vi ner termostaterna på radiatorerna i din lägenhet och gör justeringar i värmecentralen. Efter att arbetet i värmecentralen är klart, kommer vi tillbaka för ett andra besök, för att montera tillbaka termostaterna. Observera att du inte själv ska montera tillbaka termostaterna.

En besiktningsman finns på plats för att se över de utförda åtgärderna.

TACK FÖR SAMARBETET

Tack för ditt samarbete för att säkerställa att vi har ett välfungerande värmesystem i hela föreningen!

Vänliga hälsningar,
Styrelsen i samarbete med förvaltningen