Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna.

 

Felanmäl – i första hand via mejl 

Gör din felanmälan via mejl till: service@vesslan.org OBS! Skriv alltid ditt telefonnummer, din adress och föreningens två- eller tresiffriga lägenhetsnummer, ex. lägenhetsnummer 13, i mejlet.

Föreningens fastighetsskötare försöker även vara anträffbar på telefon under vardagar kl 8-16. Telefonnummer: 0707-38 40 07

 

Akuta ärende efter kontorstid – kontakta jouren

Kontakta jouren för akuta ärende dygnet runt på 010-288 00 26.

Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Observera att jouren endast är till för om ditt ärende inte kan vänta till nästa arbetsdag. Har du trasiga persienner eller en droppande kran, felanmäl då istället till service@vesslan.org enligt rutin ovan. 

 

Tv och bredband

Här finns mer info om tv och bredband.

 

Fel på hissen

Vid fel på hiss går det bra att kontakta Hiss i Skåne på 040-96 25 25. Är felet inte akut, mejla istället service@vesslan.org enligt rutin för felanmälan ovan.