Uppföljning efter informationsmötet 27 oktober

30 oktober 2024 I söndags kom ett femtiotal medlemmar till informationsmötet med styrelsen. Det var en givande och produktiv diskussion om hur vi ska använda det nya bokningssystemet för tvättstugorna. Några stannade kvar för att ställa frågor om sina OVK-anmärkningar.

Nya bokningssystemet startar på fredag 1/11 så vi vill uppmärksamma er på:

  • BEHÅLL din gamla nyckel till tvättstugan, den leder fortfarande in till förrådsutrymmen.
  • Bokningar på de analoga tavlorna för 1/11 och framåt följer INTE med till det digitala systemet utan du måste boka om i appen/med taggen på bokningstavlan.
  • Det kommer så småningom gå att hämta ut en andra tagg till tvättstugan av vicevärden. Vi återkommer när det blir aktuellt.
  • Lathund och uppdaterade ordningsregler finns på hemsidan.
  • Låt låskolven på bokningstavlan sitta kvar, vi kommer plocka ned tavlorna inom kort.
  • Vi inväntar besked från leverantören om hur det exakt fungerar att spontanboka en tvättid som redan börjat och uppdaterar er så snart vi vet.

Saknar du tagg/inlogg till tvättstugan?

Din tagg finns hos vicevärden och du kan hämta den under hans kontorstider eller kontakta honom för att ordna en annan tid.

Har du tappat bort ditt lägenhets-ID för att logga in i appen kontaktar du vicevärden.

Frågor om OVK-anmärkningar

Håll utkik efter återkoppling från vicevärden. Du kan även kontakta vicevärden direkt, hans kontaktuppgifter finns på hemsidan: Service & förvaltning - Vicevärden

Glöm inte att meddela vicevärden om du tänker åtgärda anmärkningarna själv. Det gäller också om du gjort åtgärder efter besiktningen 2023 men innan styrelsens utskick 2024. Om du inte meddelar oss kan vi inte boka av jobbet i din lägenhet och du blir debiterad för tiden ändå.

 

Vi tackar för visat intresse!


Till nyhetslistan