Nyinflyttade medlemmar

Nedan följer information som kan vara bra för nyinflyttade medlemmar

Anmälan till att få information och nyhetsbrev
SFör att kunna få infromation och nyhetsbrev behöver man aktivt anmäla sig till utskicken genom att gå in på NYHETSBREV upp i huvhudmenyn på föreningens hemsida och ange sina uppgifter.

Namnbyte

För att byta namn i trappuppgång, postfack och dörr skapar man ett ärende hos SBC genom felanmälan, https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/, och anger kategori Namnbyte.
Det som sker är att namnet byts i trapphuset samt att lappar för Dörr och Postfack läggs ut i ert postfack så att man själv kan byta ut det i postfack o på dörren. Om man inte vill ha den klisterlapp som SBC skapar för dörren går det bra att göra en egen.

Läggas till i Portelefonisystemet
För att läggas till i Porttelefonisystemet så mailar man aro.bornholm@gmail.com och anger Porttelefoni i rubriken.

Den information som vi behöver för att uppdatera är:

  • Lägenhetsnummer (föreningens, inte Skatteverkets)
  • Namn
  • Telefonnummer

Bredband
Som nyinflyttad behöver du kontakta Tele2 genom att antingen besöka deras hemsida, www.tele2.se, alternativt ringa deras kundtjänst på 90 222. Anger man rätt bostadsadress och identifierad med BankID så kan man beställa direkt via hemsidan utan telefonikontakt. Inga kostnader tillkommer om man beställer de som ingår (100/10 hastighet). Modem/Router skickas ut av Tele2.