Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.
Felanmälan gör du till föreningens skötselbolag som heter Alltime (före detta Triennium). Du kan antingen ringa eller mejla till Alltime, som direkt skapar en arbetsorder som går ut till den berörda fastighetsteknikern.
Var noga med att ange fullständigt namn, adress och lägenhetsnummer samt telefonnummer när du felanmäler. Om inte detta görs är det risk för att arbetsordern hamnar på fel bord och inte åtgärdas.
Telefon: 026-14 55 80
Mejladress: felanmalan.syd@triennium.se (tids nog kommer adressen att ändras)
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende utanför ordinarie arbetstider på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Här hittar du information om tv och bredband.
Vid fel eller stopp på hiss, kontakta Hiss i Skåne på 040-96 25 25. Det gäller dygnet runt, alla dagar i veckan.
Har du problem med skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex, här hittar du information om skadedjur.