Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Felanmäl 

Felanmälan gör du till föreningens skötselbolag som heter Alltime (före detta Triennium). Du kan antingen ringa eller mejla till Alltime, som skapar en arbetsorder som går ut till den berörda fastighetsteknikern. Du kan även felanmäla med hjälp av den QR-kod som sitter uppe i trapphusentrén. 

Uppge alltid namn, adress, lägenhetsnummer och telefonnummer när du felanmäler. Om inte detta görs är det risk för att arbetsordern hamnar fel och inte åtgärdas.

Akuta ärende - ring jouren 

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende utanför ordinarie arbetstider på 010-442 30 00, välj 1. 

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik. 

Om det är fara för liv, ring alltid 112. 

TV och bredband 

Tele2 är leverantör för TV och Bahnhof för bredband. Är det något som inte fungerar med tjänsterna ska du höra av dig direkt till respektive leverantör. 

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, ring Hiss i Skåne på 040-96 25 25.

Skadedjur 

Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med.