Vi i styrelsen har enligt information från Telia informerat om att medlemmar som får bredband genom Bolina (Telias nätverk) inte behöver säga upp sitt bredband själva. Vi har dock blivit medvetna om att Telia inte har avregistrerat vår förening från deras nätverk. Detta har lett till att bredbandsleverantörer som använde Bolina inte har sagt upp avtalen till våra medlemmar.
Telia rekommenderar nu att de medlemmar som ännu inte betalat fakturor för januari och påföljande månader ska avvakta med att betala internetfakturor tills vidare. Om du redan har betalat så kommer även detta att lösas, enligt vår kontakt hos Telia. Telia visste inte hur det blivit så här, men har bedyrat att medlemmar inte ska behöva stå för kostnaden till följd av detta. Vi räknar med att få mer information under nästa vecka.
Vidare kommer vi att föra en konversation med Bahnhof angående hastighet och stabilitet på det nya bredbandet då det tycks lämna lite att önska. Detta är dock i dagsläget inte lika högt prioriterat som det ovan nämnda ärendet med Telia.
Vänliga hälsningar,
Styrelsen