Bredband och TV

Föreningen har avtal med Telia om kollektiv anslutning av bredband 250/250 och ett TV paket som kallas Telia Lagom + de tre danska kanalerna.
I avtalet ingår även Telia Play tjänsten och IP-telefoni.
Observera att du väljer själv leverantör av mobiltelefoni och mobilt bredband och att dessa inte ingår i föreningens kollektiva lösning!

Över tid kan kanalinnehållet variera, när Telia inte kan komma överens med rättighetsinnehavaren. Detta kan föreningen inte påverka.
Ytterligare kanaler kan väljas till ur Telias utbud och debiteras då den enskilda medlemmen

Felanmälningar skall i första skedet alltid göras direkt till Telias kundtjänst telefon 020-20 20 70
Ange avtalsnummer O - 488626

Innan du felanmäler till Telia kan du pröva att använda deras automatiska felsökningstjänst. Denna testar hela systemet inklusive all utrustning från kvartersgården och till TV:n
Du måste logga in på deras hemsida och legitimera dig med Bank-ID och du kommer att få svara på frågor om vilken utrustning du använder.

Under testen kommer du att få förslag till åtgärder. Har du trådlös överföring kan du behöva en 15 m lång nätverkskabel som du kan låna av föreningen.

När felet är hittat skall du läsa i dokumentet "Ansvarsfördelnig för utrustning för TV överföring" om vem som är ansvarig för felet och vem som skall åtgärda det.
Ligger felet hos Telia kommer de att rätta till det.
Är det fel på den tekniska utrustningen som föreningen ansvarar för gör du en felanmälan till vicevärden.
Vem som ansvarar för vad går att läsa i dokumentet.

Testsystemet hittar du här

Har du trådlös överföring till TV:n kan du pröva den enkla felsökningen som du hittar längst ner på sidan.

Telias hemsida för felsökning
    Felsökning Telia.