Föreningen har installerat nytt passersystem och porttelefoner under 2024.
Taggar
Till varje lägenhet finns 3st taggar med nummer 1, 2, 3 och som alla har samma grundfunktion.
Med dessa kan man öppna dörrar till trapphus, tvättstugor, källaren och miljöhuset.
Taggarna används även för att boka och öppna till tvättstugorna.
För er som har valt att ha tillgång till föreningens bastu, bibliotek eller gym så används även taggen för att öppna/boka dessa utrymmen.
Borttappad tagg
Tappas eller förloras en tagg skall detta omedelbart meddelas till fastighetskontoret, samt vilken tagg det gäller.
En förlorad tagg kan mycket enkelt spärras i systemet och blir då obrukbar om någon obehörig hittar den.
Kostnaden för att ersätta den förlorade taggen är 200kr.
Observera: om du till exempel hyr i andra hand och behöver hämta ut en ny tagg krävs en fullmakt från bostadsinnehavaren, se dokumentet nedan på sidan.
Trasig tagg
Trasig tagg kan lämnas in och ersättas med en ny hos fastighetskontoret.
Kostnaden för att ersätta en trasig tagg är 50kr.
Användning av porttelefon, dagtid 06-22
Att ringa från porttelefon, nattetid 22-06
Porttelefonen är inte direkt kopplad till ditt telefonummer mellan 22-06. Besökare kan ringa till dig efter 22.00 genom att: Trycka på ringknappen (luren), slå in ditt kopplade telefonnummer på displayen, trycka på ringknappen (luren) igen. Därefter kopplas porttelefonen som vanligt, din telefon blir uppringd och du kan släppa in den som ringer upp genom att trycka 5 på din telefon.
Medverkan i porttelefonsystemet
Det är frivilligt att ha sitt namn med i porttelefonsystemet. För att bli inlagd måste bostadsrättsinnehavaren anmäla sig till styrelsen och godkänna GDPR-villkor. Varje lägenhet kan ha högst två olika namn och telefonnummer inlagda. Personer som hyr i andra hand kommer inte läggas in i systemet under hyresperioden. Vill du inte synas i systemet? Vänligen kontakta styrelsen.
Stämmer inte ditt namn eller telefonnummer i porttelefonen? Vänligen kontakta styrelsen så vi kan åtgärda detta.