Ryktena har kommit till mig att bredbandet inte håller vad det skall, tyckte det var lite konstigt eftersom det är ingen skillnad mot förut mer än utrustningen i källaren. Det är samma ledningar in till fastigheterna mm.
Är det så att ni är missnöjda eller har problem kan ni alltid kontakta mig eller fastighetskontoret så att vi kan undersöka var felet är. Det är kanske något kabelbrott för att någon boende har varit på uttaget, switchar som är felaktiga, kablar som inhandlades när Hjalmar Branting var stadsminister etc. De fallen som har klagat har det varit boende som haft problemet.
De som har problem kommer vi precis som när det gäller tv:en att vi sätter mätutrustning i lgh under några dagar för att se om felet är den boendes utrustning eller föreningens som felar.
Fick senast igår ett samtal gällande en som inte fått ut en Box till tv för att vi inte informerat om omläggningen.
Vi har genom utskick i brevlådorna,trappanslag mm i omgångar skickat ut information. Vi startade med första för ca 8 månader innan omläggningen.
Om man inte hämtat ut dekoderkort, valt kanaler etc hänvisar vi till Sydantenn på Danskavägen, vi har i dagsläget 14 boende som inte hämtat ut.
Får styrelsen inte veta något kan vi inte heller hjälpa.