Kom igång med Bolina 3.0

Vid ordinarie föreningsstämma den 10 februari 2020 tog föreningens medlemmar beslut att kollektivt ansluta föreningens samtliga lägenheter till bredband, TV och telefon via Bolina 3.0 från och med 2021-01-01. I samband med detta beslut togs även beslut om att säga upp nuvarande avtal med Com Hem from. 2021-01-01. Styrelsen har valt att flytta införandet till 2020-11-30 för att undvika denna förändring under julhelgerna.

Kostnaden för detta avtal kommer att vara 169 kr/månad. Detta kommer att debiteras bostadsrättshavaren genom månadsavin from. januari 2021.

Internet via Bolina 2.0, nätverksuttaget i hallen, kommer att fungera till och med 2020-11-29. Om du har haft en annan internetleverantör än Telia kan du behöva kontakta denna och be dom koppla ur sig så att Telia kan koppla in sig.
 
TV och internet via Com Hem, uttag i vardagsrummet, kommer att fungera till och med 2020-12-31.

Vad behöver jag som bostadrättshavare göra för att bredband och TV via Bolina 3.0 ska fungera från och med 30 november?

1. Hämta ut utrustningen: router, TV-box och fjärrkontroll. Se separat anslag i trapphuset.

2. På inkopplingsdagen, måndagen den 30 november, ska du ringa Telia och beställa en kod för att aktivera de nya tjänsterna. Telefonnummer 020-20 20 70.

3. Aktivera dina tjänster här: https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster

4. Installera den nya utrustningen

  1. Router https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-bredband-fiber-tradlos-router?p=wifi-router 
  2. TV-box https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-telia-digital-tv-via-fiber-med-tradlos-router
  3. Användarhandbok för fjärrkontrollen https://www.telia.se/privat/support/info/manual-fjarrkontroll 

Vid behov av hjälp kan du kontakta Telias installationshjälp för Bolina-kunder på 020-20 20 70. Styrelsen kan inte tillhandahålla mer hjälp än den information som finns på hemsidan.

Koppling router och TV-box samt övriga FAQ
Telia tillhandahåller inte en TV-box med en inbyggd wifi-mottagare. Under "Rummet där jag har TVn saknar uttag, hur gör jag?" på följande FAQ sida anges de alternativ som finns https://www.hsb.se/malmo/kampanjsidor/bolina-3.0/faq/

Gratis installationshjälp
https://www.hsb.se/malmo/kampanjsidor/bolina-3.0/behover-du-hjalp-fa-gratis-installationshjalp/ 

Fysiska Telia-butiker
Tre Telia-butiker i Malmö är inriktade på Bolina 3.0:
Emporia
Södra Förstadsgatan 7
Mobilia


Detta är Bolina 3.0

Bolina 3.0 är ett exklusivt avtal mellan HSB Malmö och Telia.

Alla våra hyresfastigheter (HSB Sundsfastigheter) kommer att få Bolina 3.0, dessutom kan HSB Malmö-bostadsrättsföreningar välja detta kollektivt till samtliga bostadsrättshavare.

Det innebär att du som boende får ett framtidssäkrat hushåll som är redo för framtidens smarta hem. Inte nog med det, du får du även ett fullproppat paket med förmånliga tjänster och den senaste utrustningen. Dessutom förenklar det för dig, eftersom du får samma leverantör när det gäller TV och bredband.

Detta ingår

  • Bredband 250/250
  • Bredbandstelefoni (eventuell samtalskostnad tillkommer)
  • IoT
  • Trådlös router
  • Tv-box
  • Tv-kanaler – Med Telia Tv får du Sveriges bredaste utbud av tv, serier och film. Allt finns samlat i tv-boxen, där du kan titta enligt tablån eller när det passar dig.
  • Telia Play – Med appen Telia Play kan du dessutom streama ditt innehåll. Sveriges största Filmbutik ingår.
  • Telia Life – När du samlar både mobilabonnemang och bredband hos Telia vill de ge dig en förmån. Välj mellan mer surf i mobilen eller ett mobilt bredband – helt utan extra kostnad.
  • Unik support för Bolina-kunder på telefon 020-20 20 70 samt gratis installationshjälp.