Bredband
Hastigheten på bredbandet höjdes från den 1 septmeber 2021 till 250/250 Mbit/s för samtliga lägenheter. Router ingår i tjänsten och tillhör bostadsinnehavaren men ska följa med lägenheten. Har man egen router går denna att använda precis som den tilldelad av Tele2. Som ett alternativ kan du också ta del av tjänsten via datauttag för FiberLAN (dock endast en bredbandstjänst per lägenhet) eller teckna ett större bredbandsabonnemang, för vilket medlemmar får rabatterat pris. För att avropa tjänsten FiberLAN eller göra en tilläggsbeställning kontaktar du Tele2:s kundservice på telefon 90 222 med öppettider vardagar 8-19 och lördagar 9-15.
När du flyttar ut ur föreningen säger du upp ditt avtal. När du flyttar in i föreningen ska du teckna nytt avtal med Tele2. Detta för att deras kundlista ska stämma överens med verkligheten. Då skriver du som ny bostadsrättsinnehavare även över routern (om där finns en i lägenheten) i ditt namn. Detta underlättar även vid eventuell felanmälan av modem till Tele2.
TV
Alla medlemmar har tillgång till Tele2:s TV BAS där även Tele2 Play ingår. Tele2 bytar ibland ut kanalutbudet för TV BAS, och kanalerna nedan kan därför vara inaktuella. Det är således en god idé att gå in på Tele2:s egna hemsida för att ta del av den aktuella kanallistan. Följande kanaler ingår sedan 2022-09-06:
Vill man utöka sitt TV-paket går detta att göra genom en tilläggsbeställning. Kontakta Tele2:s kundservice på telefon 90 222 med öppettider vardagar 8-19 och lördagar 9-15 för mer information och behjälplighet.
Bredbandstelefoni
Ett grundabonnemang på fast telefoni ingår i avtalet. Du betalar endast för de samtal som du ringer och du kan uppgradera till Telefoni PLUS eller MAX, som ger en lägre minutavgift på samtal, mot en extra månadskostnad. Mer information om bredbandstelefoni finns på Tele2:s hemsida eller telefon 90 222 med öppettider vardagar 8-19 och lördagar 9-15.
Tekniska frågor
Om ni upplever problem med ert bredband kan ni kolla upp driftstörningar på er adress här: Drift & Felsök. Har du andra tekniska frågor kring ditt internet så ber vi dig kontakta Tele2 på telefon 90 222 med öppettider vardagar 8-19 och lördagar 9-15.
Mer information om tjänsterna finns även bifogat i dokumentet nedan.