Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna.
Felanmälan ska ni göra vid alla skötsel-och driftfrågor i föreningen. Allt från snöröjning till en trasig tagg.
Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.
Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).
Glöm inte att lämna kontaktuppgifter när du fyller i din felanmälan.
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Tele 2 är leverantör för tv, bredband och telefoni.
För mer information, besök deras hemsida eller ring Tele 2 på telefon 90 222
Vid fel eller stopp på hiss, kontakta Hiss i Skåne på 040-96 25 25.
Vid stopp i avlopp som ni inte kan lösa själva, kontakta endast Spolarna då vi har leverantörsavtal samt garanti: 044-352402. OBS beroende på var stoppet sitter och orsak kan du som bostadsrättshavare bli betalningsansvarig för åtgärden.
Vid problem av skadedjur kontakta LF SKÅNE Service & Sanering AB på 040-6339088.