Snabb fakta om HSB brf Jacob Persgården

Här nedan hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Jacob Persgården

Årsredovisning: Finns här

Organisationsnummer: 746000-4877

Byggår: 1955-1956

Antal lägenheter: 87 st

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 7 lägenheter
  • 2 rum och kök: 28 lägenheter
  • 3 rum och kök: 24 lägenheter
  • 4 rum och kök: 28 lägenheter

Antal lokaler: 3 stycken hyresrättslokaler

Föreningen tillåter delat ägande: Ja, minsta andel 10 %

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Ja/Nej

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Arlöv 6:3, 6:6, 6:18, 6:19 samt 6:20. Fastigheternas adress är Jakob Pers Väg 1, 2, 3, 5 och 7.

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Avgiftsförändringar: 5 % från 2024-01-01 (tidigare 5 % från 2023-04-01 och 10 % från 2023-01-01)

Tomträtt: Nej

Individuell mätning och debitering (IMD): Nej

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer.

Parkering: 45 st parkeringsplatser samt 2 st garageplatser för motorcykel. Här finns information om parkering

Tv och bredband: Tele2 är leverantör för TV och Bahnhof är leverantör för bredband (fiber). Kostnaden tillkommer som en obligatorisk kostnad på månadsavgiften.

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har ett förråd i källaren.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med lekplatse, gillplats samt grönytor.
  • Föreningslokal som medlemmarna kan hyra.

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren, kontaktuppgifter finns här.

Tips till mäklare: Hantera överlåtelsen digitalt

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Läs mer om tjänsten här.