Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan felet ska åtgärdas. 

Felanmälan

Föreningen anlitar sedan 2024-07-01 Hagtorn Fastighetsservice AB som leverantör av fastighets- och trädgårdsskötsel. Felanmälan ska i första hand göras elektroniskt till https://hagtornservice.se/felanmalan alternativt (om man inte kan göra anmälan elektroniskt) till Hagtorns kundtjänst på telefon 040-618 84 64 (vardagar kl. 07.00 - 16.00). Denna information finns även på anslagstavlorna i trapphusen.

 

Akuta ärende – ring jouren

Ring Örestad bevakning för akuta ärende (vardag kl. 16-08 samt helger) på 040-93 12 70.

Akuta ärende är till exempel vattenläckor eller krossade fönster. Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Tv och bredband

Här hittar du kontaktuppgifter till våra leverantörer.

Fel på hissen

Vid fel  på hiss, kontakta Hiss i Skåne på 040-96 25 25.

Mitt HSB

Platsen där ställer dig i kö för p-plats, samt ser dina avier och utdrag ur lägenhetsregistret. Här finns även medlemsförmåner och ditt medlemsbevis. Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in med BankID eller lösenord.

Fixartjänst hos Malmö stad

Malmö stad erbjuder praktisk hjälp i hemmet för äldre och för personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är kostnadsfri men du får själv betala arbetsmaterialet.