Felanmälan

Här kan du läsa mer om hur du själv åtgärdar eventuella fel samt hur du lämnar en felanmälan (som till exempel kan vara ett garantiärende). Du anmäler alla fel via formuläret nedan. Gäller det vitvaror anmäler du det direkt till entreprenören.

Fel som du själv kan, och bör, åtgärda 

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarnaMånga fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende. Som till exempel:

Felanmäl vitvaror till Electrolux

Så här felanmäler du din kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, micro eller spishäll.

Felanmäl via formuläret nedan

Alla fel (förutom vitvaror), oavsett om det går på garantin eller inte, ska du skicka in via formuläret som finns längst ner på denna sida. Om det saknas information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. Så tänk på att göra anmälan så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början. 

Vanliga frågor och svar om garantiärende/felanmälan

Akuta ärende - ring jouren

Ring trygghetsjouren för akuta ärende dygnet runt, 010-442 30 00, välj 1. Det är det viktigt att ringa in till HSB Malmö, oavsett om det är dag- eller kvällstid. Inträffar ditt ärende på kvällar eller helger kopplas ditt samtal automatiskt till fastighet- och trygghetsjouren. 

TV och bredband

Om du har problem med tv och bredband, eller vill veta något om ditt abonnemang eller tilläggstjänster, kontakta vår leverantör Telia.

Ring Telia på 020-20 20 70, kom ihåg att nämna att du bor i en brf som har avtalet Bolina.

Läs mer om Bolina här.

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, ring KONE på 0771-50 00 00.

Skadedjur

Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med. Du når Anticimex på telefon 0752-45 10 00.