Mitt HSB är platsen där du får en överblick av ditt medlemskap och din bostad, samt uträtta ärenden som att ställa dig i kö till en parkeringsplats eller se dina avier och utdrag.
Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in genom att trycka uppe i högra hörnet här på hemsidan där det står "Logga in", använd bankID eller lösenord.
Alla fel, oavsett om det går på garanti eller inte, anmäler du via formuläret här.
Kom ihåg att du ansvar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna.
Ring trygghetsjouren för akuta ärende dygnet runt, 010-442 30 00, välj 1. Det är det viktigt att ringa in till HSB Malmö, oavsett om det är dag- eller kvällstid. Inträffar ditt ärende på kvällar eller helger kopplas ditt samtal automatiskt till fastighet- och trygghetsjouren.
Om du har problem med tv och bredband, eller vill veta något om ditt abonnemang eller tilläggstjänster, kontakta vår leverantör Telia.
Ring Telia på 020-20 20 70, kom ihåg att nämna att du bor i en brf som har avtalet Bolina.
Vid fel eller stopp på hiss, ring KONE på 0771-50 00 00
Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med. Du når Anticimex på telefon 0752-45 10 00.
Som medlem i HSB har du tillgång till kostnadsfri juridisk rådgivning. Det kan handla om vad som helst som rör ditt boende. Dessutom kan HSB tillsammans med Familjens Jurist erbjuda dig en kostnadsfri genomgång av din familjejuridiska situation. På Mitt HSB hittar du kontaktuppgifter till juridisk rådgivning, samt andra medlemserbjudande.
HSB BRF Kalk
Box 434
201 24 Malmö
Vi har avtal med HSB Malmö och vår förvaltare heter Eleonor Bengtsson. Tillsammans med fastighetsskötarna Maximilian Ekman och Michael Berggren ser de bland annat till att det dagliga arbetet i föreningen sköts.
Du är välkommen att kontakta förvaltaren, men se gärna om du hittar svaret på din fråga här på hemsidan, i Mitt HSB eller på HSB Malmös hemsida först.
Förvaltaren nås lättast via kontaktformuläret här nedan. Ärenden hanteras kontinuerligt och du får svar så snart som möjligt (vardag kl. 8-16).
Du kan också ringa till HSB Malmös kundsupport som lämnar ett ärende till förvaltaren som därefter kontaktar dig. Se telefonnummer och öppettider till HSB Malmö här.