Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Många fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende.
Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.
Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord.
Problem att logga in? Fyll i formuläret på hsb.se/malmo/felanmalan (då kan du inte följa ärendet).
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt
på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Vid fel på bredband, kontakta Bahnhof.
Vid fel på Tv, kontakta Sappa