Garantin har gått ut - ny rutin för felanmälan

01 oktober 2024

Hej medlem i HSB brf Kaptenen!

Vi vill uppmärksamma att entreprenadgarantin hos Peab för bostadsrättsföreningen sedan den 30 september 2024 har gått ut. 

Nu kan du inte längre anmäla fel eller brister i din lägenhet på garantin. Utan nu är det föreningens stadgar som reglerar ansvarsfördelningen mellan föreningen och dig som bostadsrättshavare vid eventuella reparationer och underhåll. 

Vi vill också påminna om att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet, enligt stadgarna. Ska du utföra renoveringar eller ombyggnader av din lägenhet är det viktigt att du får det godkänt av styrelsen innan du påbörjar arbetet. 

Rutinen för felanmälan är förändrad

Från och med den 1 oktober behöver du felanmäla på Mitt HSB. Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in med BankID eller lösenord på brf Kaptenens hemsida.

Vänliga hälsningar,
Eleonor Bengtsson
Förvaltare i samarbete med styrelsen
HSB brf Kaptenen
hsb.se/malmo/kaptenen

Förvaltaren nås via formuläret under fliken ”Kontakt”.