Föreningen har ett avtal om fastighetsskötsel, trappstädning och jour med HSB Malmö
Felanmälan sker på:
010-442 30 00
Den vanliga felanmälan är öppen mellan 08.00-16.00 därefter tar jouren över på samma nummer.
Fastighetsjour/Störningsjour, kvällar och helger
Om något händer som du vill anmäla akut under vardagar 16.00 - 07.00, helger samt helgdagar och som inte kan vänta till nästa arbetsdag kontaktar du HSB Malmös fastighetsjour/störningsjour i samarbete med Securitas på telefonnummer 010-442 30 00, tryck 1.
Observera att detta endast gäller akuta ärenden som exempelvis:
Passagesystem ur funktion, ej möjligt att komma in i huset via annan dörr
Vattenläckor
Stopp i avlopp
Inbrottsskador
Glasskador
Elfel, säkringsbyte
Avsaknad av värme/varmvatten
Låsfel (avser föreningens gemensamma dörrar och fönster)
Stormskador och lösa föremål som riskerar falla ned
Undersökningar vid brandlukt/rök
Fel på tvättutrustning
Störningsjouren kan även kontaktas vid störningar, t.ex. hög musik eller obehöriga i trapphus.
Du kan även göra felanmälan, antingen via hsb.se/malmo, logga in, där det står "logga in", felanmäl sedan via "mina sidor", eller via HSB Portalen.
Tycker du inte att fastighetsförvaltningen fungerar som den skall anmäler du detta till styrelsen: brf.manligheten@gmail.com
Felanmälan av kabeltv
Föreningen har ett avtal med Tele2 för kabeltv. Deras kundtjänst är öppen vardagar 8-21 och helgdagar 9-18, Felanmälan görs på tel. 09 222
Felanmälan av bredband
Föreningen har i dagsläget INGET supportavtal, för enskilda användare, med Ownit.
Föreningen har ett på den utrustning föreningen är ansvarig för. Enkelt uttryckt, från väggen i respektive lägenhet, ner i källaren till switcharna.
Upplever Ni problem med ert bredband, följ nedan bifogade dokument , felanmälan_Bredband.
Ta DÄREFTER kontakt med styrelsen på brf.manligheten@gmail.com.
Kontrollera också gärna först eventuella driftstörningar via Ownits hemsida.