Om föreningen

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Midgård

Årsredovisning: Finns här

Organisationsnummer: 746000-5726

Byggår: 1938

Antal lägenheter: 52

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 17 lägenheter
  • 2 rum och kök: 30 lägenheter
  • 3 rum och kök: 3 lägenheter

Antal lokaler: 4

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Midgård 9

Ekonomisk förvaltning: SBC

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer, miljörum, samt för bokning av tvättstuga.

Parkering: 1 st p-platser. Till parkering- och garageplats är det separat kö. Kön hanteras av styrelsen.

Tv och bredband: Kabel-TV via Tele2 och bredband finns kollektivt upphandlat med Bahnhof

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har två förråd, ett i källaren och ett på vinden.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med grill, miljöhus, cykelställ samt grönytor.
  • Tvättstugorna finns i källaren i trapphus C, utrustade med digitalt bokningssystem.
  • Torkrum är belägna i källaren mellan trappa B och A mot innergården.
  • Hobbyrum

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av styrelsen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Styrelsen, kontaktuppgifter finns här.