När ska jag göra en felanmälan?
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan till exempel vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, till exempel i tvättstugan.
Kom ihåg att du ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Våra stadgar hittar du i menyn. Vill du ha hjälp av fastighetsskötaren med saker som föreningen inte ansvarar för, utan du själv, så medför det en kostnad för dig.
Under tips och länkar i menyn hittar du hjälp till några problem som du kan lösa själv.
Felanmälan görs till HSB, antingen digitalt genom att logga in på Mitt HSB eller via HSB Malmös hemsida, eller så kan du kontakta HSB Malmö via telefon 010-442 30 00.
Vid akuta fel, till exempel vattenläcka, under kväll eller helg kontaktar du vår fastighetsjour, Security Assistance, 040-689 24 80.