Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.
Felanmäl digitalt på , där kan du följa ärendet.
Telefontid: vardagar kl 07:30-16, lunchstängt kl 12-13.
Mail:forvaltning@sydsverigeab.se
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Tele2 är leverantör för tv och Bahnhof är leverantör för bredband. För vidare information hänvisar vi till
Tele2s kundtjänst på telefon 90 222 och uppge din adress.
Bahnhofs kundtjänst på telefon 010-510 00 00