Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.

Felanmäl – Via webben hos SydverigeAB

Felanmäl digitalt på , där kan du följa ärendet.

Telefon: 040-6306250

Telefontid: vardagar kl 07:30-16, lunchstängt kl 12-13.
Mail:forvaltning@sydsverigeab.se

Fastighetskontoret har även öppttid på torsdagar 12:30 – 13:00 (ej helgdagar) 

Akuta ärende – ring jouren

Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Tv och bredband

Tele2 är leverantör för tv och Bahnhof är leverantör för bredband. För vidare information hänvisar vi till

Tele2s kundtjänst på telefon 90 222 och uppge din adress. 

Bahnhofs kundtjänst på telefon 010-510 00 00

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, kontakta Kone 0771-50 00 00.