Välkommen till brf Rodret

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare.

Kommun: Malmö

Byggår: 1939

Hustyp: flerfamiljshus

Antal lägenheter: 21 st

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 5 lägenheter
  • 2 rum och kök: 10 lägenheter
  • 3 rum och kök: 5 lägenheter
  • 4 rum och kök: 1 lägenheter

Årsredovisning: Finns här

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheten Rodret 2 vilken innehåller 21 lägenheter och 3 lokaler.

I fastigheten finns 1 bostadshus med tillsammans 3 trapphus med adresserna Spånehusvägen 49 a-c, Falsterbogatan 1 och Ronnebygatan 4.

Antal garageplatser som hyrs ut uppgår till 0 st och p-platser som hyrs ut uppgår till 0 st.

Föreningens byggnad färdigställdes år 1939.

Total lägenhetsyta är 1243 kvm, total lokalyta 434 kvm. medellägenhetsyta 52 kvm.

Organisationsnummer: 746000-5668

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: BRF Rodret.

Avgiftsförändringar: Föreningen höjde avgifterna med 25 % i januari 2024.

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av styrelsen.

Tomträtt: Nej, föreningen äger tomten.

Individuell mätning och debitering (IMD): Föreningen har individuell mätning av el.

Tv och bredband: TV och bredband (100/10) med grundavtal från Tele2 ingår i avgiften.

Lägenhetsförråd: Varje lägenhet har två rymliga förråd i källaren.

Kontaktuppgifter till föreningen: finns här.

Gemensamma utrymmen

• Innergård.
  • Tvättstugan finns i källaren i C-trappan.