Hantering av anmälda fel

När du gjort din felanmälan skickas denne till fastighetsskötaren som gör en bedömning om ärendet kräver akut åtgärd eller ej samt om ärendet omfattas av bostadens garanti. Ibland behöver fastighetsskötaren veta mer om felet och kontaktar dig för ytterligare info. Du kan följa ditt ärende via HSB Portalen.
OBS! Du skall även lägga felanmälan här om tex bredbandet eller kabeltv´n krånglar. Självklart felanmäler du också till berörd leverantör, men det är av yttersta vikt att vi får in felanmälan i portalen också, annars kan vi inte följa upp och kontakta leverantören!

Felen hanteras olika beroende av karaktär. Vissa avhjälps direkt, vissa avvaktas till tvåårsbesiktningen (läs mer under fliken Besiktningar) eller så anses felen inte vara kopplade till varken garantin eller bostadsrättsföreningens avtal och du som boende blir själv ansvarig för åtgärd.