Kontakt

Det är en hel del personer som jobbar för att föreningen ska fungera på bästa sätt. Förhoppningsvis finns det du söker här på hemsidan eller i Mitt HSB. Längre ner hittar du kontaktformuläret som är smidigt att använda när du har ett ärende eller fråga du behöver hjälp med.

Vi har avtal med HSB Malmö och vår förvaltare heter Eleonor Bengtsson. Tillsammans med fastighetsskötarna Jamil Rasul och Mikael Persson ser de bland annat till att det dagliga arbetet i föreningen sköts.

Mitt HSB 

Mitt HSB är platsen där du får en överblick av ditt medlemskap och din bostad, samt uträtta ärenden som att ställa dig i kö till en parkeringsplats eller se dina avier och utdrag. Här kan du läsa mer om Mitt HSB.

Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in genom att trycka uppe i högra hörnet här på hemsidan där det står "Logga in", använd bankID eller lösenord.

Felanmälan 

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan. Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet, mer information om vad som gäller ser du i stadgarna.

Felanmäl digitalt i Mitt HSB – här kan du följa ditt ärende.                       

Logga in med BankID genom att klicka på knappen upp till höger.

Eller ring 010-442 30 00, välj 1.

Akuta ärende - ring jouren

Ring trygghetsjouren för akuta ärende dygnet runt, 010-442 30 00, välj 1. Det är det viktigt att ringa in till HSB Malmö, oavsett om det är dag- eller kvällstid. Inträffar ditt ärende på kvällar eller helger kopplas ditt samtal automatiskt till Fastighet- och trygghetsjouren. 

TV och bredband

Tele2 är leverantör för bredband, TV och telefoni. Är det något som inte fungerar med de tjänsterna ska du höra av dig direkt till Tele2.

Fel på hissen

Vid fel eller stopp på hiss, ring Hisselektra på tel. 040-92 21 30 dygnet runt. 

Skadedjur

Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med. Du når Anticimex på tel. 0752-45 10 00.

Juridisk rådgivning

Som medlem i HSB har du tillgång till kostnadsfri juridisk rådgivning. Det kan handla om vad som helst som rör ditt boende. Dessutom kan HSB tillsammans med Familjens Jurist erbjuda dig en kostnadsfri genomgång av din familjejuridiska situation. På Mitt HSB hittar du kontaktuppgifter till juridisk rådgivning, samt andra medlemserbjudande.

Förvaltningen

Du är välkommen att kontakta förvaltaren, men se gärna om du hittar svaret på din fråga här på hemsidan, i Mitt HSB eller på HSB Malmös hemsida först. 

Förvaltaren nås lättast via kontaktformuläret här nedan. Ärenden hanteras kontinuerligt och du får svar så snart som möjligt (vardag kl. 8-16).

Du kan också ring till HSB Malmös kundsupport som lämnar ett ärende till förvaltaren som därefter kontaktar dig. Se telefonnummer och öppettider till HSB Malmö här.

Öppettid 

Styrelsen har öppet styrelserummet 1 gång/månad då medlemmar har möjlighet att träffa styrelsen. Styrelserummet finns i källaren Roskildevägen 17 C. Se kalendarium i menyn överst på sidan vilka datum styrelsen håller öppet.  

Övriga kontaktuppgifter

Behöver du kontakta någon annan än förvaltningen hittar du kontaktuppgifterna här nedan. Obs! om du skickar en förvaltningsfråga till styrelsen kommer du att hänvisas att kontakta förvaltningen istället. 

Styrelsen styrelsen@brfroskilde.se 

Föreningens postadress

HSB brf Roskilde 
Box 434
201 24 Malmö

Föreningen har en brevlåda i trapphuset Kronborgsvägen 12B, den brevlådan töms ca. 1 gång/månad.