Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.
Felanmälan hanteras av BP-fastighetsservice, där fastighetsskötaren nås på nummer 070-893 57 38. För att komma i kontakt med deras växel, ring 040-19 16 90 (vardagar mellan 08:00-09:00).
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Telia är leverantör för tv och bredband. Läs mer om det här eller ring Telia på 90 200.