Viktig information om din internetanslutning och TV

08 oktober 2020 Den sista december i år upphör HSB Bolina 2.0 och i samband med detta kommer vi i föreningen genomföra en flytt från A3 (internet) och ComHem (TV) till Telia som leverantör av både internet och TV. Vad innebär då detta för dig?

Internet

Då vi säger upp avtalet med A3 kommer även alla tilläggstjänster du använder hos dem upphöra. Om du t ex har IP-telefon eller email genom dem behöver du börja planera för att byta leverantör.

Har du din mail hos A3 är det tyvärr inte möjligt att flytta den till Telia. Vi rekommenderar därför att du byter till en tjänst som är obunden till din internetleverantör, t ex Gmail (gmail.com) eller Outlook (outlook.live.com).

Om du har IP-telefoni genom A3 kommer du kunna flytta över ditt nummer till Telia. Du kan redan nu ta kontakt med Telias support på 020 20 20 70 och be dem förbereda flytten.

TV

Vårt avtal med ComHem löper på till 2023, så du kommer kunna fortsätta titta via din vanliga kabel fram till dess. Men då TV-utbudet från Telia ansluts via bredbandet, kommer den traditionella antennkabeln inte gå att använda därefter. Telia tillhandahåller både router och den TV-box som behövs, och för de boende som vill ha det kommer det även erbjudas hjälp med inkoppling av allt.

Vi kommer att skicka ut mer information efterhand som vi får det från Telia, men om du redan nu har några frågor kan du skicka dem till hej@skogsmarden.se, eller lägg en lapp i vår brevlåda i 71:an.