Felanmälan och garantihantering under sommaren

24 juni 2024 Nu är sommaren på ingång och med det ledighet för många av oss. Här vill vi på förvaltningen på HSB Malmö informera dig om hur felanmälan och garanti hanteras under sommaren.

Under veckorna 28–32 kommer endast brådskande ärenden hanteras. Bakgrunden är att många är lediga och inte bara här på HSB utan även PEAB och deras underentreprenörer. Exempel på akuta ärenden vi hanterar är: 

  • Vattenläckage från rör (ej droppande munstycke/packning)
  • Strömavbrott i hela lägenheten 
  • Avloppsstopp 
  • Skadegörelse (om det finns risk för personskada eller inbrott) 
  • Låset på dörren till lägenheten  

Icke brådskande ärenden som skickas in under denna period kommer att hanteras efter vecka 32. 

Vi påminner samtidigt om att läsa stadgarna § 31 och § 32 om ansvarsfördelning gällande vad som du ansvarar för och vad som tillhör bostadsrättsföreningen. 

Samtidigt passar vi på att påminna om vår fastighet- och trygghetsjour som alltid finns tillgängliga. Jouren kontaktar du dygnet runt vid akuta fel som ej kan dröja, de kan du även kontakta om du upplever störningar från dina grannar. 

Jouren når du på tel. 010-442 30 00. 

Glad sommar önskar förvaltningen på HSB Malmö