Styrelsen

Styrelsen ansvarar för bostadsrättsföreningens övergripande strategier och mål. Det är också styrelsen som är ytterst ansvarig för föreningens fastigheter och förvaltning. Grundregeln när det kommer till ansvar är att man kan delegera arbetsuppgifter till förvaltningen och personal, men inte ansvaret. I styrelsen är det ordföranden som har det yttersta ansvaret.

I en nyproducerad bostadsrättsförening är tre ledamöter utsedda av HSB Malmö, dessa ledamöter sitter kvar i styrelsen fram till årsstämman 2025. De andra ledamöterna och suppleanterna väljs av stämman i föreningen.

Kontakta styrelsen

Vill du komma i kontakt med styrelsen är du välkommen att kontakta förvaltaren, som vidarbefodrar ditt mejl till styrelsen.

Detta är styrelsen i brf Sockerpärlan

• Ordförande: Yvonne Paulinmar
  • Vice ordförande: Lisa Renntun (HSB)
  • Sekreterare: Göran Denker