Jour utanför kontorstid

Vid akuta fel utanför kontorstid, kontakta Fastighetsjouren på telefon 040-689 24 80 .

Felanmälan görs till Hiss i Skåne på telefon 040-96 25 25.
Nödtelefon finns inne i hissarna.

Vid störningar på kvällar och nätter, kontakta Fastighetsjouren på telefon 040-689 24 80.


Kostnadsfria utryckningar vid akuta problem
När en medlem från bostadsrättsföreningen anmäler ett akut fel som inte kan avhjälpas via telefon, rycker jouren ut. Även hög musik och lägenhetsbråk räknas som akuta problem. Sådana utryckningar ingår i det fasta pris som föreningen betalar för jouren. Om jourpersonalen bedömer att hantverkare behöver tillkallas, kommer detta att debiteras.

Störningsjour
Om en medlem blir störd, hotad eller upptäcker inbrottsskador, bör medlemmen omgående kontakta jouren. Väktare skickas då ut. På plats gör väktaren en bedömning av situationen och agerar därefter. Hög musik, lägenhetsbråk, störande personer och liknande runt fastigheten, åtgärdas omgående. Polis tillkallas vid behov. Samtliga utryckningar dokumenteras och rapporteras till föreningen.

Vad är ett akut fel?
-Felet ska ha uppkommit, förvärrats eller upptäckts under jourtid
-Felet kan medföra ekonomiska, materiella eller personliga skador, eller medföra följdfel om det ej omedelbart åtgärdas
-Felet är till stort bekymmer/olägenhet för medlemmen

Exempel på fel som Fastighetsjouren kan åtgärda:
Vattenläckor
Inbrottsskador
Glasskador
Elfel, säkringsbyte
Avsaknad av värme/varmvatten
Låsfel
Stormskador och lösa föremål som riskerar att falla ned
Undersökningar vid brandlukt/rök
Störningar, t ex hög musik eller obehöriga i trapphus
Tvättutrustning

Stopp i avloppsrör räknas inte som akut, då detta sällan uppstår plötsligt, utan märks med dålig avrinning lång tid innan stoppet tillkommer.
Har man väntat så länge, får man avvakta till nästkommande vardag och kontakta vårt fastighetskontor