Personuppgiftspolicy

För att kunna allmänt administrera föreningens medlemsregister, utföra teknisk och ekonomisk förvaltning, hantera störningsärenden, fullfölja rättsliga förpliktelser med mera så måste föreningens styrelse samla in information om medlemmarna.

Personuppgifter som behandlas för detta ändamål är huvudsakligen:
Namn, adress, e-post, telefonnummer, lägenhetsnummer, personnummer, civilstånd och familj, ekonomisk information så som löneuppgift, bankkonto, kreditupplysningsinformation, insats för bostadsrätt och uppgifter om pantsättning.

De som kan komma i kontakt med uppgifterna är framför allt HSB Brf Stenbockens styrelse, anlitad mäklare, potentiell köpare, servicecenter, fastighetsförvaltare och HSB Malmö.

Medlemsförteckningen är till följd av lagkrav offentlig och innehåller uppgift om namn, postadress, tidpunkt för in och utträde i föreningen samt uppgift om den bostadsrätt som innehas.

Flera uppgifter avseende insamling och behandling är delegerade till HSB Malmö med flera. Med dessa har styrelsen tecknat speciella avtal om hur uppgifterna skall behandlas.

För mer detaljer se dokumentet Personuppgiftspolicy – HSB Brf Stenbocken.pdf.

Frågor kan besvaras av föreningens förvaltare eller styrelsens ordförande.

Personuppgiftspolicy för HSB Brf Stenbocken