Mitt HSB är platsen där du får en överblick av ditt medlemskap och din bostad, samt uträtta ärenden som att ställa dig i kö till en parkeringsplats eller se dina avier och utdrag. Här kan du läsa mer om Mitt HSB.
Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in genom att trycka uppe i högra hörnet här på hemsidan där det står "Logga in", använd bankID eller lösenord.
Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan. Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet, mer information om vad som gäller ser du i stadgarna.
Felanmälan gör du till företaget Lars Hansson. Deras kontaktuppgifter hittar du här.
Kontakta HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende utanför ordinarie arbetstider på 010-442 30 00, välj 1.
Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Tele2 är leverantör för TV och Bredband2 för bredband. Är det något som inte fungerar med tjänsterna ska du höra av dig direkt till respektive leverantör.
Vid fel eller stopp på hiss, ring ALT Hiss på 010-205 00 50.
Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med.
Vi har avtal med HSB Malmö och vår förvaltare heter Sara Boström. Tillsammans med fastighetsskötaren ser förvaltaren bland annat till att det dagliga arbetet i föreningen sköts.
Du är välkommen att kontakta förvaltaren, men se gärna om du hittar svaret på din fråga här på hemsidan, i Mitt HSB eller på HSB Malmös hemsida först.
Förvaltaren nås lättast via kontaktformuläret längst ner på den här sidan. Ärenden hanteras kontinuerligt och du får svar så snart som möjligt (vardag kl. 8-16).
Du kan också ringa till HSB Malmös kundsupport som lämnar ett ärende till förvaltaren som därefter kontaktar dig. Se telefonnummer och öppettider till HSB Malmö här.