Ring Telias installationshjälp för Bolina-kunder på 020-20 20 70, så kan en installatör, kostnadsfritt, komma hem till dig. Kom ihåg att nämna att installationshjälpen ska vara gratis eftersom du bor i fastighet som är ansluten till Bolina 3.0.
Telia kan hjälpa dig att avaktivera tjänsterna trots att den förra hyresgästen inte har sagt upp/avaktiverat sina tjänster. Det gör de enkelt genom att kontrollera så att du är folkbokförd på adressen för den nya lägenheten samt om du har angivit korrekt uttagsnummer.
Först och främst behöver du få klartecken från din hyresvärd eller styrelse att Bolina 3.0 är levererat.
Du aktiverar tjänsterna hos Telia genom att ringa Telia på 020-20 20 70.
Under samtalet behöver du identifiera dig med Bank-id. Om du saknar Bank-id behöver du besöka en Telia-butik och få en personlig kod (koden kan användas i andra ärende hos Telia).
Telia kommer att fråga efter ditt lägenhetsnummer. Det nummer du ska uppge är uttagsnummer, som finns uppmärkt på ditt nätverksuttag. Tänk på att det inte är nödvändigtvis samma som lägenhetsnummer.
När du ska aktivera tjänsterna frågar Telia om ditt lägenhetsnummer. Det nummer som du ska uppge är uttagsnummer, som finns uppmärkt på ditt nätverksuttag. OBS! Tänk på att det inte är nödvändigtvis samma som lägenhetsnummer.
På Telias hemsida finns information om var du hittar dina koder.
På Telias hemsida finns instruktion om hur du kopplar in TV-boxen trådlöst.
På Telias hemsida finns information om Telia Play på flera enheter.
Om du har en Tvn i ett rum som saknar uttag så kan du lösa detta enkelt på fyra olika sätt:
Behöver du en längre sladd får du bekosta det själv.
Du kan slippa använda sladd och ansluta trådlöst, läs mer under frågan "Rummet där jag har TVn saknar uttag, hur gör jag?"
Besök Telias hemsida för att ta del av tillbehör och appar.
Grundutbudet är kanalerna:
Vill du köpa fler kanaler beställer du det enkelt via ”Mitt Telia” eller telefon 020-20 20 70.
Bredband 1 000/1 000
Det räknas till en hel familj som använder internet på en massa olika sätt från morgon till kväll. Högre hastigheter än så har man förmodligen inte någon större nytta av hemma, men det går att beställa för den som önskar, via ”Mitt Telia” eller telefon 020-20 20 70.
Ja, om du önskar exempelvis fler TV-kanaler eller snabbare internet så beställer du det enkelt via ”Mitt Telia” eller telefon 020-20 20 70.
Tre Telia-butiker i Malmö är inriktade på Bolina 3.0.