En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan till exempel vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, till exempel i tvättstugan.
Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.
Under jul- och nyårsveckorna har vi längre handläggningstider för felanmälningar. Vi prioriterar enbart akuta ärenden under denna period. Akuta fel är exempelvis vattenläckor, elavbrott eller liknande som kan orsaka skada på fastigheten eller utgöra fara.
För mindre brådskande ärenden ber vi dig avvakta med att göra en felanmälan tills efter helgerna.
Vi tackar för din förståelse och önskar dig en god jul och ett gott nytt år! 🎅
HSB Malmö